Selamun aleykum;


Bu benim ilk makalem ve çok kısadan kendimi tanıtmak istiyorum. 1990 yılında SAKARYA’da doğdum. 2008 senesinde babamı kaybettim. Annem ve kız kardeşimle yaşam sürmekteyim. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi’nde Maden Müh. Dalında öğrenim görmekteyim.

Yaklaşık olarak 12 yaşımda TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nda) internet ile tanıştım. 13 yaşında internet camiasında ilerlediğimi hissettim ve kendime bir uğraş bulmam gerektiğini söyledim. Peki internette ne yapabilirdim? Her nasıl olduysa bana GOOGLE ilham verdi ve diğer girdiğim internet siteleri. Daha sonra kendi kendime “evet” dedim. Ben de websiteleri yapıp insanlara faydam dokunsun istiyorum. Ve o gün bugün internet ortamında kendimi buna adadım. Tam 9 sene olmuş, Web Tasarım ve Grafik Tasarım ile uğraşmaktayım. Adobe’nin çoğu programını kullanabilmekteyim. Yani 1 reklam firmasının tek başına yapabileceği her şeyi yapabilmekteyim.

Yaklaşık olarak 9 sene sonra yıl 2012’ye gelinceye kadar web dünyasından hiç para kazanamadım. Ta ki E-Ticaret sistemiyle tanışana kadar. Tamamıyla farklı bir dünya olan Network Marketing’te tek başınaysanız bir hiç olabileceğiniz bir alan. Elemanonline.com’a bıraktığım bir CV sayesinde Hakan Ticaret ile tanıştım. Hakan Ticaret’in uyguladığı sistem çok basitti. Bildiğimiz toptancılık. İçgiyim, pijama, kozmetik, saç boyaları ve fantezi giyim üzerine kurmuş oldukları bir toptan pazardı. Peki Hakan Ticaretle tanışma sebebimiz neydi? Bu soruyu şu şekilde açıklayalım:

“İnternet, yani Network Marketing sistemi çok büyük bir dünya. Ve yıl
2012 iken bu dünyaya adım atmak çok ufak gelirlerle bir kayaya tutunmaktan farksız. Üstelik kayanın yerinden çıkıp çıkmayacağını bile bilmiyoruz. O kadar sağlam bir sistem, fakat tehlikelerle dolu. Ya birden sizi yer, ya da çok iyi yerlere getirebilir. Hakan Ticaret’in geçmişine baktığımızda kurmuş oldukları 1 adet websitesi var. (YONCATOPTAN) Toptan giyim dünyasını internet ortamına başarılı bir şekilde taşıdıkları bir Marketing sistemi. Ki gayette başarılı. Fakat dediğim gibi tutunduğunuz kaya ne kadar sağlam? Yaptığımız iş görüşmesinden sonra şu kararı aldık. Bir parekende sitesi açmaya karar verdik. (GARDORAP)  Aslında site ismi yanlış. 1-0 yenik başlamak hiçte tahmin ettiğimiz gibi bir sorun çıkarmadı. Tabii yaptığımız reklamlarla. Ve 1. ayın sonunda gardorap’ta ilk satışımızı gerçekleştirdik. Sevincimiz büyüktü. Sitede fazla ürün ceşidi yoktu. Saç boyalarından Akos, Alix markaları. Giyimde; Berrak, Şahinler, Night Flight, Day-Mod, Parigi gibi halkın kullandığı çok lüxe kaçmayan standartların üstünde ürünler satıyorduk. Ve internette Network Marketing dünyasına bu şekilde adım atmış olduk ve iyi yerlere doğru yelken açıyoruz. Ögrenmemiz gereken çok şey var ve yol, girilen dünya inanılmaz derecede büyük.”
Network Marketing sistemi ince ele sık doku tabiriyle firma sahibi Hasan Çelik’in de söylediği gibi. Tıpkı bir bebeğe benziyor. İhtiyacı olduğunda gazını, uyuyamadığında uyutmayı, hastalandığında hastane köşelerinde sabahlamayı yani kısacası ilgi ve alakayı aşırı isteyen bir dünya. Bir de E-Ticaret siteniz varsa 1 çalışmazsanız 1000’lerce kişinin, kullanıcının gerisine düşmeniz an meselesi. İste bu yüzden ince ele sık doku bir sistem. Bir dahaki makalemde bir E-Ticaret sitesinin olmazsa olmazları hakkında bilgiler paylaşacağım. Kendinize iyi bakmanız dileğiyle. Esenle kalın.

Esselamun aleykum
Celil YILMAZ (besbinyedi)
HAKAN TİCARET
Reviewed by zubizup on 10:49 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.