e-ticaret tüyoları


E-Ticaretin Olmazsa Olmazları

Selamun aleykum
Değerli arkadaşlar;

Bugünkü makalemde E-Ticaretin ana damarları üzerinde bir yolculuğa çıkacağız. E-Ticaret nedir? Yani daha sıklıkla duyduğumuz Network Marketing sistemi nedir? Hangi aşamalarda karşımıza çıkar? Ana unsurları nelerdir? Daha çok web siteleri üzerinde duracağım için bir E-Ticaret sitesi nasıl iyi konumlara gelebilir? Bu konular üzerinde sizlere bilgiler aktarmak istiyorum.

Kısa bir giriş yapalım. E-Ticaret Nedir?
E-Ticaret, yani sıklıkla duyduğunuz Network Marketing sistemi Dünya pazarının yaklaşık %60’ına hitap eden bir sistemdir. Özellikle son 10 yıl içerisinde geniş bir alana yayılan ve artık 7’den 70’e herkesin içinde bulunduğu bir sistem halini almıştır. Peki E-Ticaret neyi kapsar? E-Ticarette ne yaparız. Doğrusu şudur: Elinizde bulunan bir ürünü (Beyaz Eşya, Giyim, Elektronik&Teknolojik Cihazlar vb.) uygun kanallarla kullanıcıya hızlı ve güvenli bir şekilde ulaştırmanın adıdır. Uygun kanallar tabiki internet tabanlı anlayacağınız üzere.
E-Ticaret Sistemi (Network Marketing) hangi aşamalarda karşımıza çıkar?
İnternet ortamında hemen hemen artık ticaretle uğraşan çoğu insan bu sistemi tercih etmektedir. Dünya pazarının %60’ı bu pazar içerisindeyken %40’lık kalan bir kesim ise bu pazarın içerisine girme uğraşları vermektedir. Türkiye’de bulunan büyük kanallardan örnek verecek olursak; Gittigidiyor, Hepsiburada, Markafoni vb.daha bir çok site bu kanallar içerisine girmektedir. Girdiğimiz bir forum sitesinde dahi karşımıza çıkan bir Google reklamı Network Marketing rekabetinin ne kadar büyük ve kıyasıya olduğunu göstermektedir. Bunun haricinde karşımıza Google reklamlarında çıkmayan fakat büyük adımlarla ilerleyen firmalarda vardır. Bu firmalar ise Google ağını kullanmak yerine kendi içerisinde oluşturduğu üyeler ve müsteri portföyü ile giderek büyümektedir. Tıpkı bir üzüm salkımı gibi, kazanç sistemleri bu tabloya benzemektedir. İlerleyen makalelerimde bu konuyu da ele alacağım.

E-Ticaret Sisteminin ana unsurları nelerden oluşur peki?
Sistemin baş unsuru ve en önemlisi;

- Güvenilirlik ve tanınmışlıktır. İnsanlar en başta alışılagelmiş demektense gerçekten tanıdığı bir sistemden alışveriş yapar ve bu sistemin güvenilir olmasını bekler.
- İkinci önemli unsur sistemde pazarlamanız gereken şey? Eğer büyük düşünüyorsanız sistemde o kadar iyi bir şey pazarlamalısınız ki genel ihtiyaca cevap versin. Tabiki bu sadece tek başına hedefe ulaşmak için yeterli unsur değildir. Doğru  kullanıcıya ulaşmak ve doğru reklamlarla tanınmışlığı arttırmak her şeyden önemlidir.
- Üçüncü olarak verdiğiniz hizmette hızlı ve kaliteli bir ulaşım yolu seçmek.

Sattığınız sistemi veya ürünü kullanıcıya hıΩlı bir şekilde ulaştırmak en doğrusu olacaktır. Örnek verecek olursak Hepsiburada.com kendi ürünlerini satan bir firmadır. Fakat stokta yok olarak hiçbir zaman göstermez. Stokta olmasada size gönderir. Yani ikinci bir firma devreye girer ve siz iki firmadan da alışveriş yapmış olursunuz. Bu da süre olarak size yansır. Hepsiburada bu yüzden prestij kaybetmektedir. Fakat bunun önüne geçmek için büyük çalışmalar ve projeler yürütmektedirler.


Bir E-Ticaret sitesi nasıl iyi bir konuma getirilebilir?

Eğer çevreniz varsa, bu konuda kendinize güveniyorsanız işe çevrenizle başlayın. Çünkü satışlar internet ortamına inanılmaz derecede büyük bir güven hazırlar. Ürünler internet yerine direk takım arkadaşlarınızın elinden ihtiyaç sahiplerine ulaştığı için çabuk tanınır ve büyürsünüz. En büyük avantajlarından bir tanesi ise, karşı taraf yani alıcı karşısında canlı bir muhatap görmek ister. Bu sayede bu da satışlarınıza bir fayda sağlamış olur. Bu sayede internet ortamında bu altyapıyla bir yerlere gelebilirsiniz. Peki, çevreniz yoksa ve eliniz altındaki tek araç internetse durum ne olur? Bu durumda çevreniz olmasa da milyonlarca internet kullanıcısıyla ve büyük şirketlerle karşı karşıyasınız demektir. Büyüklerin içinde siz de büyük oynamayın ve büyük adımlarla hareket etmeyin. Güzel olan büyük düşünmektir ve hayaller kurmaktır. Kurnazca planlar yapmalısınız ki iyi yerlere gelin. Emin adımlarla zirveye yavaş yavaş, düşünerek ve kurnazca ilerleyin. İnternette daha hayata geçmemiş ve düşünülmemiş birçok proje vardır. Farklı olanı keşfetmeye çalışın. Çünkü farklı olursanız sistem sizin için çok büyük bir dilim ayırır ve burda ilerlemeye başlarsınız. Benim kendime ait 3 projem var. Bunlardan birisi bir KADIN Forumu. (Forumkadiniz.com) Farklı bir şeyler yakalamak adına bir portal oluşturdum ve çevreyi izliyorum. İkincisi Gardorap. Gardorap hala geliştirmekte olduğum bir E-Ticaret sitesi. Hakan Ticaretle birlikte yürüttüğümüz bir proje. Ve 2013’te yürürlüğe sokacağım bir websitesi daha. Ben farklı olan şeyleri internete sunmaya çalışıyorum arkadaşlar. Eğer Albert Einstein, Farabi, Mimar Sinan vb. daha birçok bilim insanı ortaya aynı şeyleri koysalardı güzel şeylerden ortaya sadece 1 şey çıkardı. Ve onun üzerine yoğunlaşırdı. Fakat hepsi farklı düşündü. Var olupta gözükmeyeni, hayal dünyalarının perdelerini aradılar ve bu dünyayı gerçek zihinleriyle birleştirdiklerinde ortaya inanılması güç projeler ortaya çıktı. Ve hala da elimizdeki bu teknoloji onların bu hayal gücünün ve zihinlerinin karşısına çıkamıyor ve temel olarak hala onların fikirleri kullanılıyor. Bilim insanlarımız gerçekte bir şeyler kazandırmaya çalışırken yeni nesil hazırdan yemek için kendini geliştiriyor. Umarım bu yapılaşmış düşünce gün geçtikçe azalır ve ufukları açık, düşünen bir nesil, hayal gücüne hükmeden bir nesil var olur. Farklı zihinlerin ve farklı hayal güçlerinin yaşadığımız dünyada yer alması ortama, sisteme çok güzel şeyler kazandırıyor.

Dediğim gibi farklı olanı bulursanız 1-0 kazanmış olarak başladınız demektir. Farklı olanı arayın, özgün olun. Kesinlikle kazanacaksınız. Bir sonraki makalemde “Farklı Dünyalara Adım Atmak” bu konu üzerinde duracağım. Kendinize iyi bakmanız dileğiyle. Sağlıcakla kalın.

Esselamün Aleykum
Celil YILMAZ ( besbinyedi )
e-ticaret tüyoları e-ticaret tüyoları Reviewed by zubizup on 12:26 Rating: 5

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.