2015 yılında burs veren kuruluşlar
2015-2016
Eğitim ve Öğretim Yılı geldiği bu günlerde Burs Veren kurum ve kuruluşlar
hangileri? Geçmişten günümüzü iş adamları, Karşılıksız burs veren vakıflar ve
dernekler tüm öğrenci adayları merakla beklemekte. İşte 2015 Yılı için burs
başvuruları yapacağınız yerler!
2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı geldiği bu günlerde Burs Veren kurum
ve kuruluşlar hangileri? Geçmişten günümüzü iş adamları, Karşılıksız burs veren
vakıflar ve dernekler tüm öğrenci adayları merakla beklemekte. İşte 2015 Yılı
için burs başvuruları yapacağınız yerler!
Burslarda Öncelik
Bursiyerler için öncelik sıralamasında; ailenin kırsal kesimde ikameti ve
İstanbul’da bir üniversiteyi kazanmış olması, okuyan kardeş sayısı, kız
çocukları, anne ve babadan birinin veya ikisinin hayatta olmaması, çocuğun
parçalanmış aileden olması, öğrencinin özel yeteneğe ve uğraşa sahip olması,
Vakfın, eğitim kültür ve sosyal etkinliklerinde yer alma çabasını göstermesi,
gönüllülük hizmetine talip olması önem taşıyor.
Bursiyerlere Sağlanan İmkanlar
Yeküv, bursiyerlerine sağladığı eğitim katkısı yanında,
kişisel gelişim imkanı sunacak projelerle destek sağlayarak, bursiyerlerle
parasal katkıyı aşan bir iletişimi hedefliyor. Bu amaçla;
Her ay 20 yıldır sürdürülen ve
bursiyerleri uzmanlarla buluşturan eğitim ve kültür toplantıları,
NLP seminerleri,
Bilgisayar kursları,
Başarıyı ve araştırmayı teşvik ödülleri
Destek dersleri
Konser, tiyatro v.b. kültür-sanat
etkinliklerine katılım imkanı
Sağlık hizmetleri
Psikolojik danışmanlık
ve rehberlik hizmetleri
Staj programları, gençlik zirveleri, liderlik ve kariyer günleri,
Piknikler, kutlamalar,yemekler Giyim
desteği ve ayni katkılar Kültür gezileri, Yurttaşlık eğitimleri Çocuk Hakları
Sözleşmesi bilinçlendirme çalışmaları gerçekleştiriliyor.
HACI ÖMER SABANCI VAKFI
31 yıldır 24 bini aşkın öğrenciye burs veren vakıf, her yıl bir taban puan
belirliyor. Bu yılın puanları henüz belirlenmemiş ama vakfın amacı hem başarılı
hem dar gelirli öğrencilerin yüzünü güldürmek… Burs başvuruları 15 Eylül ile 15
Ekim arasında yapılıyor. Kasım ayı sonunda kazananların isimleri açıklanıyor.
Vakıf, bursu, yükseköğrenim süresince her yıl 9 aylık bir süre için ve geri
ödeme yükümlülüğü ile veriyor. Geri ödeme ise, okulunu bitirip, bir işe giren
öğrenciden tam bir yıl sonra 24 ay taksitli olarak alınıyor. Tel: (0322) 363 09
88
TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI
TOG’un koşulları diğer vakıflardan oldukça farklı… En önemli koşul, haftada
en az 4 saat herhangi bir toplumsal sorumluluk projesinde gönüllü olarak yer
almak… Türkiye’deki 60 üniversitede ağ kuran TOG’un diğer kriteri akademik
başarı… Bursun devamlılığı için öğrencinin başarı devamlılığı esas alınıyor.
Ortalama 130 milyon lira burs veriliyor. Geri ödemesi yok. Tel: (0216) 321 89
88
İSTANBUL SANAYİ ODASI VAKFI
Eylül’de başvurular alınıyor. Karşılıksız olarak veriliyor. Dilekçe ile
başvuru yapılıyor, uygun adaya burs veriliyor. Tel: (0212) 293 54 18
İSTANBUL TİCARET ODASI
İTO, İstanbul il sınırları içerisindeki devlet üniversitelerinin ekonomi
ile ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilere burs veriyor. Burs alabilmek için
çeşitli yaş sınırları aranıyor. Öğrencinin başka bir yerden burs almaması
koşulu da var. Geri ödemesi yok. Ara sınıf ise alt sınıftan dersinin olmaması
gerekiyor. Özel üniversite ve ikinci öğretimde okuyan öğrencilerin başvuruları
kabul edilmiyor. Her yıl Ekim-Kasım aylarında başvuru yapılabiliyor. Tel:
(0212) 455 60 52
21.YÜZYIL Eğitim ve Kültür
Vakfı (YEKÜV) BURS PROGRAMI
Kimler Burs Alabilir? Amacı ülke çocuklarının, gençlerinin ve tüm insanlarımızın eğitsel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunmak olan YEKÜV, başarılı fakat eğitimlerini sürdürürken zorlanan ve her yıl belirlenen şartları taşıyan öğrencilere burs imkanı sunuyor.
Bursun Süresi
Bursa hak kazanan öğrenciler, başarılı oldukları ve bunu her eğitim dönemi başında belgeledikleri takdirde mezun olana dek bursları devam ediyor. Başarısız olan, mezun olan, evraklarını zamanında getirmeyen, Vakıf etkinliklerine gerekli katılımı sağlamayan öğrencilerin bursları sona eriyor.
Burs Miktarı B urs miktarları, her eğitim döneminde yönetim kurulunca belirleniyor. Burslar karşılıksız olarak programlanıyor. Ancak öğrencilerden eğitsel, sosyal ve kültürel projelere katılmaları, öğrenci ve mezunların,toplumsal dayanışmaya katkı amacıyla gönüllülük bilincine sahip olmaları bekleniyor.
21. YÜZYIL ANADOLU VAKFI MAHMUTBEY
21.Yüzyıl Anadolu Vakfı Mahmutbey Yolu cad.No:53 Şirinevler Tel:2126543769
A. NİHAT GÖKYİĞİT EĞİTİM SAĞ. KÜLTÜR SAN. VAKFI
A.Nihat Gökyiğit Eğitim Sağ. Kültürtür.San. Vakfı Tekfen Sitesi 80600 Etiler
A.R. ÇARMIKLI EĞİTİM VE KÜLTÜR VAKFI
A.R.Çarmıklı Eğitim Ve Kültür.Vakfı Cumhuriyet cad.Seyhan apt.No:12/5 Elmadağ Tel: 2122320500
ABDÜLKADİR ERİS EĞİTİM VAKFI
Adres:Abdülkadir Eriş Eğitim Ve Sos.Y Vakfı Cumhuriyet cad. No:27 K:4 Taksim
ABDURRAHMAN BİLİMLİ KÜLTÜRTÜR SA. SOS. VAKFI
Abdurrahman Bilimli Eğitim Kültürtür.Sağ.Sos.H Vakfı Davutpaşa cad.Yıldız sok. No:3 Topkapı
ADEM ÇELİK BEYKENT VAKFI
Adem Çelik Beykent Eğitim Vakfı Gürpınar E-5 ayrımı Beylikdüzü Tel: 2128721125
AKKANAT EĞİTİM VE SAĞLIK VAKFI
BURSU
Akkanat Eğitim ve Sağlık Vakfı Bursu
Merkezi İstanbulda bulunan Akkanat Eğitim ve Sağlık vakfı her yıl yüzlerce
üniversite öğrencisine burs veriyor.
İşte Akkanat Eğitim ve Sağlık Vakfı Bursu detayları:
1.) Başvurular Eylül ayında
yapılmaktadır.
2.) Sadece üniversite öğrencileri burstan yararlanmaktadır.
3.) Burs verilecek kişilerden başka hiç bir kurumdan burs almama koşulu
aranmaktadır.
4.) Burs başvurusu
şahsen vakıfa yapılmaktadır. Vakıftan temin edilecek form doldurulup
değerlendirildikten sonra gerekli evraklar sizden
istenecektir.
Adres : Evren Oto
Sanayi Sitesi Yanyol 2.Kısım No:6 İstanbul / İSTANBUL
Telefon : 0 212 622 41 00
ALARKO EĞİTİM VE KÜLTÜR VAKFI
Alarko Eğitim ve Kültür Vakfı -
Önemli Notlar
Burs başvuruları
okulların burs ofislerine yapılmalıdır.
ALEV doğrudan burs başvurusu kabul
etmemektedir.
Okulların burs
ofisleri bildirilen kontenjan kadar öğrenciyi seçer ve ALEV yönetimine iletir.
Vakfın Amacı
Ulusumuzun çağdaş
uygarlık seviyesine ulaşması için toplumumuzun eğitim ve kültür seviyesinin yükselmesine katkıda bulunmaktır. ALEV, bu amaçla eğitim çağındaki
başarılı ve kabiliyetli gençlerin yetişmesi için her yıl “Karşılıksız Burslar”
vermektedir.
BURSLAR, Vakfın kuruluş statüsü ve Mütevelli Hey’et kararı ile 3 kategoride
verilmektedir.
Bunlar;
1- Üniversite
Bursları,
2- Endüstri Meslek
Lisesi ve Teknik Lise Bursları,
3- Alarko Mensubu Çocukları Burslarıdır.
Vakfımızın vermiş olduğu burslar hakkında detaylı bilgiler, bursların
veriliş şekli ve koşulları aşağıdaki başlıklarda belirtilmiştir.
1- Üniversite Bursları
A- Dr. Üzeyir GARİH Bursu
İ.T.Ü. Makina Mühendisliği Bölümü son
sınıf veya lisans üstü öğrenim gören 4 öğrenci,
B- Alarko Eğitim – Kültür Vakfı(ALEV) Bursu
Üniversiteler bazında bölümler;
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İ.T.Ü.)
Makina Mühendisliği Bölümü,
İşletme veya Endüstri Mühendisliği
Bölümü,
Bilgisayar
Mühendisliği Bölümü,
İnşaat Mühendisliği
Bölümü,
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (O.D.T.Ü.)
Makina Mühendisliği Bölümü,
Endüstri Mühendisliği Bölümü,
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü,
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme Bölümü,
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (B.Ü.)
Makina Mühendisliği Bölümü,
Endüstri Mühendisliği Bölümü,
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü,
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü,
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ (İ.Ü)
İşletme Fakültesi,
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
(A.Ü)
Siyasal Bilgiler
Fakültesi İşletme Bölümü,
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ (G.S.Ü)
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü,
Endüstri Mühendisliği Bölümü
öğrencilerini kapsamaktadır.
Yukarıdaki öğrencilerden lisansüstüne devam edenlerin bursları devam
ettirilir.
Koşulları:
Burslar karşılıksız
olup, herhangi bir hizmet veya yükümlülük gerektirmez.
Öğrencinin son sınıfta olması ve alt
sınıftan dersi bulunmaması gerekir.
Burs alan öğrenci, düzenli bir öğrenci yaşamının gereklerini yerine
getirmeyi, okuluna derslerini aksatmadan devam etmeyi kabul eder.
Öğrenimin aksatılması halinde burs iptal edilir; ancak, resmi belgelere dayanan hastalık
veya mazeretler sebebiyle öğrenimin aksaması halinde, burs verme süresinin
uzatılıp uzatılmamasına karar verme yetkisi Alarko Eğitim-Kültür Vakfı’na
aittir.
Alarko Eğitim-Kültür
Vakfı gerekli gördüğü hallerde verdiği bursu
hiçbir sebep göstermeksizin iptal etme hakkına sahiptir.
Seçim Şekli:
Öğrenciler,
Üniversitelerin Burs Ofislerinden aldıkları ALEV Burs İstek Formlarını
doldururlar.
Burs Ofisleri,
bildirilen kontenjan kadar öğrenciyi seçer
ve ALEV Yönetimine iletir.
ALEV tarafından burs
başvurusu kabul edilen öğrencilere burslarının kabul edildiğine dair bir mektup
gönderilir.
Ödeme Şekli:
Aylık burs miktarı 2015-2016 öğretim
dönemi için 250.-TL/ay’dır.
Ödemeler, her ayın ilk haftası içinde yalnız öğretim
aylarına (sömestre dahil) mahsus olmak üzere öğrencilerin banka hesap
numaralarına yapılır.
2- Endüstri Meslek Lisesi ve Teknik Lise Bursları
Kapsamı:
Teknik Lise ve Endüstri Meslek Liselerinin, Anadolu Teknik Lisesi ve
Anadolu Meslek Liselerinin 11. veya 12. sınıfında
öğrenim gören toplam 25 öğreciye burs verilir.
Burslardan Bilişim Teknolojileri, Elektrik – Elektronik Teknolojisi,
Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme, İnşaat Teknolojisi, Makina Teknolojisi ve
Metal Teknolojisi alanlarında öğrenim gören öğrenciler
yararlanabilir.
Koşulları: Burslar karşılıksız olup, herhangi bir hizmet veya yükümlülük gerektirmez.
Öğrencilerin bir önceki sınıfa ait yıl
sonu başarı puanının en az 85 ve üzeri olması gerekmektedir.Burs alan öğrenci, düzenli bir öğrenci yaşamının gereklerini yerine getirmeyi, okuluna
derslerini aksatmadan devam etmeyi kabul eder.Öğrenimin aksatılması halinde
burs iptal edilir; ancak, resmi belgelere dayanan hastalık veya mazeretler
sebebiyle öğrenimin aksaması halinde, burs verme süresinin uzatılıp
uzatılmamasına karar verme yetkisi Alarko Eğitim-Kültür Vakfı’na aittir. Alarko
Eğitim-Kültür Vakfı gerekli gördüğü hallerde verdiği bursu hiçbir sebep
göstermeksizin iptal etme hakkına sahiptir.
Seçim Şekli:
Öğrenciler okul yönetiminden aldıkları ALEV Burs İstek Formlarını
doldurarak Okul Müdürlüklerine verirler, Okul Müdürlüğü formların doğruluğunu
onayladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı ErkekTeknik Öğretim Genel
Müdürlüğü’ne gönderir.
Genel Müdürlük
bildirilen öğrencilerden burs şartlarını taşıyan 25
öğrencinin seçimini yaparak, bu öğrencilerin ALEV Burs İstek Formu’nu Vakfa
gönderir.
Yukarıdaki şartları
taşıyan ve burs almak üzere başvuran öğrencilerden başarı ve ailelerinin gelir
durumları dikkate alınarak seçilenlere ALEV
tarafından burs tahsis edilir.
Ödeme Şekli:
Aylık burs miktarı
2015-2016 öğretim dönemi için 125.-TL/ay’dır.
Ödemeler, her ayın ilk haftası içinde yalnız öğretim aylarına (sömestre
dahil) mahsus olmak üzere öğrencilerin banka hesap numaralarına yapılır.
3- Alarko Mensubu
Çocukları Bursları
Topluluğumuz
mensuplarının çocuklarına yönelik burslar;
Lise ve
Üniversiteye giden
çocukları kapsamaktadır.
Koşulları: Burslar karşılıksız olup, herhangi bir hizmet veya yükümlülük
gerektirmez.Burs alan öğrenci, düzenli bir öğrenci yaşamının gereklerini yerine
getirmeyi, okuluna derslerini aksatmadan devam etmeyi kabul eder.Öğrenimin
aksatılması halinde burs iptal edilir; ancak, resmi belgelere dayanan hastalık
veya mazeretler sebebiyle öğrenimin aksaması halinde, burs verme süresinin
uzatılıp uzatılmamasına karar verme yetkisi Alarko Eğitim-Kültür Vakfı’na
aittir.
Alarko Eğitim-Kültür
Vakfı gerekli gördüğü hallerde verdiği bursu hiçbir sebep göstermeksizin iptal
etme hakkına sahiptir.
Öğrencinin anne veya babasının Alarko Şirketler Topluluğunda en az 5 yıl
çalışıyor olması gerekmektedir. Öğrencinin ailesinin 2015 yılı net gelirinin
20.000.-TL’nin (ücret, ikramiye, sosyal yardım, prim ve ailenin diğer gelirleri
dahil) altında olması gerekmektedir. (Bu gelir sınırı, her yıl yeniden
belirlenir.)Öğrencilerin bir önceki öğretim yılındaki notlarını belgeleyerek
başarılarını kanıtlamaları amacıyla “karne” ve “başarı belgesi” fotokopilerini
Burs İstek Formu ile birlikte Vakfa ibraz etmeleri gerekir.Burs’a kesin hak kazanmak
için, anne/babanın görev yaptığı Şirket/Müessesenin en üst amirinin onayı
alınır.Öğrencinin yıl kaybetmemiş olması gerekmektedir.
Her aileden 1 öğrenciye burs verilir.
Öğrenci burs almaya; başarısının ve burs’a ilişkin şartlarının ortadan
kalkmaması kaydı ile; Liseye başladıysa lise
bitinceye kadar, Üniversiteye başladıysa üniversite bitinceye kadar devam eder.
Öğrencinin anne veya babasının emeklilik
ve ölüm nedeni dışındaki bir nedenle Alarko Topluluğu’ndan ayrılması halinde
burs iptal edilir.
Seçim Şekli:
Burs başvurusu, öğrencilerin daha önce
doldurduğu ve Mensubun bağlı bulunduğu Şirketin Yöneticisinin de doğruluğunu
onayladığı ALEV Burs İstek Formunun ALEV Yönetimine teslim edilmesi ile
yapılır.
Mensup Çocukları için
ayrılan kontenjan ALEV’in aynı yıl verdiği Üniversite, E.M.L. ve
Teknik Lise burs bütçesinin % 10′unu geçemez.
Burs talebinin kontenjanı aşması durumunda müracaatlar arasından başarı
sıralamasına göre seçim yapılır (Eşitlik halinde; öğrencinin yaşı, anne veya
babasının kıdemi ve ailenin gelir düzeyi dikkate alınır.)
Bursiyer seçimde Şirketlere göre
dağılım ayrıca dikkate alınır.
Ödeme Şekli:
Aylık burs miktarı; 2015 – 2016 öğretim
dönemi için; lise öğrencileri için 125.-TL/ay ve Üniversite öğrencileri için
250- TL/ay’dır.
Ödemeler, her ayın ilk haftası içinde yalnız öğretim aylarına (sömestre dahil)
mahsus olmak üzere öğrencinin banka hesap numaralarına yapılır.
DARENDİLİLER EĞİTİM VAKFI
Darendeliler Y.Eğitim Ve Kültür Vakfı
Burs Başvurusu
İstenilen Evraklar
1.Burs Başvuru Formu
2.Okulu yeni
kazananlar için Üniversite Yerleştirme Sınav Sonuç Belgesinin Fotokopisi
3.Ara sınıflar için transcript (not
çizelgesi) ve Öğrenci Belgesi,
4.Bağlı olduğu nufus dairesince düzenlenecek olan “Aile Nüfus Bildirgesi
Formu”
5.Gelir beyanı ile ilgili olarak;
Anne ve/veya baba
çalışıyorsa işyerinden onaylı maaş ya da ücret bodrosu
Anne ve/veya baba tacir, çiftçi,
sanayici, serbest meslek sahibi veya esnaf ise Vergi Levhasının fotokopisi
Muafiyete tabi meslek grupları, bu durumlarını ilgili belediyeler, meslek
odaları veya vergiden muaf olduğuna dair vergi numarası ile belirtilen kartın
ilgili kuruluşlarca tasdikli fotokopisi,
Emekliler için aylıklarını aldıkları Sosyal Güvenlik kurumundan onaylı
maaşlarını gösterir belge,
Baba çalışmıyor ve/veya anne ev hanımı ise Emekli Sandığı Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) ve
Bağ-Kur’a bağlı olmadıklarını gösterir kurumca onaylı belgeler.
6.Öğrencinin oturduğu ev kira ise kira
kontratı, lojman ise lojman belgesi
7.Okuyan kardeş varsa okudukları okullardan alacakları
öğrenci belgeleri
8.Bursa başvuran
öğrencinin ailesinin ikametgah ettiği yeri gösteren anne veya baba adına
düzenlenmiş ikametgah belgesi
9.Forma yapıştırılmak üzere 1 adet vesikalık fotoğraf
10.Nüfus cüzdan fotokopisi
DR. ALİ MÜMTAZ GÜRSOY VAKFI
Dr. Ali Mümtaz Gürsoy Okut Vakfı
Dr. Ali Mümtaz Gürsoy Okut Vakfı
İl: Istanbul
Telefon: (216) 348 75
40
Adres: Kırtasiyeci
Sok. Ekşioğlu İşhanı No:11 K:2 D:48 Kadıköy / Istanbul
ENSAR VAKFI
Ensar Vakfı
BURS ÇALIŞMALARI
Ensar Vakfı, kuruluşundan bugüne kadar çeşitli üniversitelerde okuyan
öğrencilere her ay karşılıksız burs verme faaliyetini sürdüregelmiştir. Burs
alacak öğrencilerin seçiminde; Başarılı olmak ve maddi imkansızlık içinde olmak
gibi şartlar ön planda tutulmaktadır.
Ayrıca Yüksek Lisans ve Doktora yapan öğrencilere de karşılıksız burs
verilmektedir.
FEVZİ AKKAYA VAKFI
Feyzi Akkaya Temel Eğitim Vakfı, 1980 senesinden bu yana, teknik liseler ve
endüstri meslek liselerinde okuyan, maddi durumu müsait olmayan öğrencilere
burs vermektedir.
Vakfın burslarından
bugüne kadar 50 bini aşkın öğrenci faydalanmıştır.
Vakıf bursları karşılıksızdır ve bursiyerlere mecburi hizmet koşulu öne
sürülmemektedir. Ancak, vakfın bursundan yararlanıp iş hayatına atılanlar,
kendileri gibi, en az bir Türk gencine destek vermeyi vicdani bir yükümlülük
olarak kabul ederler.
Vakıf, kurucusu Feyzi Akkaya’nın da özel isteği doğrultusunda, daha çok
ülkenin geri kalmış bölgelerinde okuyan öğrencilere burs tahsis etmektedir.
Bursiyerler arasında kız-erkek ayrımı
yapılmamakta, hatta kız öğrencilerin okuyup iş hayatında yer alabilmeleri için,
pozitif ayrımcılık yapılmaktadır.
Kimler Yararlanabilir?
Fevzi Akkaya Temel
Eğitim Vakfı
Feyzi Akkaya Temel
Eğitim Vakfı’nın eğitim burslarından yararlanmak için öğrencilerin aşağıdaki
kriterlere sahip olmaları gerekir:
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları
Karakteri ve milli duyguları sağlam olmaları
Maddi desteği muhtaç olmaları
(Kendisinin veya ailesinin maddi varlığı, öğrenimini imkansızlaştıracak
derecede olan)
Çalışkan ve başarılı
olmaları
Faaliyetlerini öğrenim
dışına kaydırmamış ve siyasete karışmamış olmaları
Uzun süre okuldan uzaklaştırma cezası
almamış olmaları
Sınıf Öğretmenler
Kurulu’nca seçilmiş olmaları gerekir
Okul idarecilerinin teklifi ve Yönetim Kurulu’nun kararı ile istisnai
hallerde de burs verilebilir.
Burs Kesilme Halleri
Feyzi Akkaya Temel Eğitim Vakfı’nın eğitim burslarının kesilmesi için, aşağıdaki koşulların
oluşması gerekir:
Öğrencinin ikmale
kalması ve başarı düzeyini düşürmesi
Maddi durumun düzelmesi
Başka bir kurumdan burs veya kredi alınması
Öğrencinin ders ve ödevlerini yapmaması, özürsüz
devamsızlığı sürdürmesi
Öğrencilikle
bağdaşmayan okul içi ve dışı faaliyetlerde bulunması
Öğrencilik vakarına yakışmayacak halin,
öğretim kurumları veya Vakıflar İdaresi’nce tespit edilmesi
Siyasete karışması
Her türlü boykot ve öğretimi engelleyecek faaliyette bulunması
Öğrencilere yasak olan dernek, kulüp ve benzeri yerlere kayıtlı olması veya
bu yerlere devam etmesi
Hürriyeti bağlayıcı
bir ceza veya ağır para cezasına mahkum olması
Okul disiplin kurulunca uzun süreli okuldan uzaklaştırma cezası alması
Sağlık nedeni ile
Yönetim Kurulu’nun kabul edemeyeceği kadar uzun süreli öğrenime ara vermesi
Her ne sebeple olursa olsun, yanlış
beyanda bulunması
Burslar, vakfın
Yönetim Kurulu’nun kararı ile kesilir.
Not: Yönetim Kurulu emrindeki Yardım Ödeneği ile burslu öğrencilerden
başarılı olanların ciddi netice verecek hastalıklarının tedavi giderleri –
başka bir kurum tarafından karşılanmadığı takdirde – karşılanabilir.
FEYZİYE MEKTEPLERİ VAKFI
Feyziye Mektepleri Vakfı üstün başarılı öğrencileri ödüllendirerek ve maddi
durumu yetersiz, yetenekli öğrencilerine ücretsiz okuma hakkı vererek olanaklar
ölçüsünde fırsat eşitliği sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu çerçevede ücretsiz okuma hakkı,
“Feyziye Mektepleri Vakfı Ücretsiz Okutulacak Ve Burs Verilecek Öğrenciler Prosedürü” gereğince Yönetim Kurulu’nun kararı ile değişik
oranlarda verilir ve yürütülür.
Ücretsiz okuma hakkından yararlanmak isteyen velilere, başvuru koşulları ve
ücretsiz okuma hakkı ile ilgili ayrıntılar Okul Müdürlüğü’nce bildirilir.
- Öğrencilerimize değişik oranlarda Ücretsiz Okuma Hakkı kazandıran üç ayrı
uygulama vardır:
Özel Öğretim
Kurumlarında Ücretsiz Okuyacak Öğrenciler Hakkında Yönetmelik Hükümlerine göre
Vakıfça verilen Ücretsiz Okuma Hakkı,
Vakıf Yönetim Kurulu’nca belirlenen esaslara
göre maddi durumu yetersiz öğrenciler ile liseye üstün başarı ile giren
öğrencilere değişik oranlarda verilen Ücretsiz Okuma Hakkı,
Ulusal ve Uluslararası Bilim, Kültür,
Sanat ve Spor Alanında Üstün Başarı Gösteren Öğrencilere ilgili Prosedür ve Yönergelerde belirlenen esaslara göre değişik oranlarda verilecek Ücretsiz
Okuma Hakkı.
İZZET BAYSAL VAKFINDAN BURS
ALABİLME ŞARTLARI
1. Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin dört yıllık bölümlerine en yüksek
puanla birinci sırada kayıt yaptıran birinci öğretim lisans öğrencilerine
vakfımız tarafından burs verilmektedir.
2. Bölüm birincilerinden sonra gelen en yüksek puanlı Bolu’lu bir öğrenciye
daha vakfımız burs vermektedir. Bu öğrencilerin, Bolu Merkez İlçe veya diğer
İlçe ve köylerinde doğup, buraların nüfusuna kayıtlı olması gerekmektedir.
KİBAR EĞİTİM ve SOSYAL YARDIM
VAKFI
İlk, orta, yüksek ve lisans üstü eğitim düzeylerinde okuyan, araştırma ve
inceleme yapan yetenekli, maddi olanaktan yoksun çocuklara ve gençlere, burs
veriyor. Vakıf toplamda 60 öğrenciye burs veriyor. Üniversite öğrencilerine 12
aylık 85 TL burs verirken, İlköğretim öğrencilerine 75 TL burs veriyor.Burs başvuruları
Eylül ayında yaplıyor. Vakfın verdiği burslarla ilgili detaylı bilgiye
www.kibarholding.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
RUMELİ EĞİTİM VAKFI
Vermiş olduğu burs kategorileri
- Üstün Başarı Bursları
- Yüksek Öğrenim Bursları
- Yüksek Lisans Bursları
- Doktora Bursları
Başta Rumeli kökenli
ve şehit ailelerinin orta dereceli okullardan mezun olup maddi
yetersizliklerden dolayı üniversite veya yüksek okulllarda okuma olanağından
mahrum kalan öğrencilerin her türlü eğitim, öğretim ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanması için burs vermekteyiz.
Okudukları okullarda parmakla gösterilecek şekilde başarılı olan Atatürk
ilke ve inkılaplarına bağlı başarılı öğrencilerimizi ödüllendirmek, maddi ve
manevi yönden de destek olmak amacı ile üstün başarı bursları vemekteyiz.
Burs Şartları
Rumeli Eğitim Vakfı burslarından sadece
Rumeli kökenli ve şehit ailelerin çocukları faydalanabilir. Burs imkanlarından
yararlanabilmeniz için herhangi bir resmi veya özel kuruluştan burs veya kredi
almamanız gerekmektedir. Başka bir kurumdan burs aldığı tespit
edilen öğrencinin Eğitim Bursu iptal edilir.
ŞAHİNLER VAKFI BURSU
Mali durumu çok zayif olan belgeleyen ögrencilere burs veren vakif,
hazirlik veya 1. sinif ögrencileriyle üniversite okuyan kardesleri olanlara
tip, hukuk ve mühendislik fakülteleri ögrencilere öncelik veriliyor. Burs, bir
ögretim yil botunca ve 9 aylik süre ile veriliyor.
TADEV
TADEV üniversite
öğrencilerine 1995 yılından itibaren karşılıksız burs vermek üzere çalışmalar
yapmaktadır.
YUMLU EĞİTİM KÜLTÜR ve BİLİM
ARAŞTIRMA VAKFI
Yumlu Vakfı, maddi imkanları nedeniyle yüksek öğrenimlerine devam etmekte
zorluk çeken başarılı öğrenciler için burslar sağlamakta ve sağlanan imkanı
desteklemek amacıyla sosyal gelişim konuları da dahil olmak üzere bursiyerlerine
özel imkanlar yaratmaya gayret göstermektedir.
Kısaca özetlenecek olursa; öğrenci merkezleri ve benzeri kuruluşların
açılmasını sağlayacak tedbirleri belirlemek, eğitim ve öğretim alanında
yapılacak araştırmaların hazırlıklarını yapmak, lisan kursları açmak, teknik
geziler düzenlemek, bursiyerlere staj imkanı sağlayacak kurumları tespit etmek,
bursiyerler arası birliğin sağlanabilmesi amacıyla yarışma, toplantı ve sportif
faaliyet düzenlemek gibi birçok aktivite, bursları destekleyici unsurlar olarak
kabul edilebilir.
Yümlü Vakfının aşağıda genel hatları açıklanacak olan burs konularını hangi
koşullarda alabilecekleri; ‘Çalışma Sistemi’ başlığı altında genel olarak
incelenmektedir. Ancak detaylı bilgi için ‘Eğitim Hizmetleri ve Burs
Yönetmeliği’ isimli dosyanın incelenmesini önermekteyiz.
Lisans Eğitim Bursları: Vakıf tarafından verilen bursların temelini
oluşturmaktadır. Genel bir ifadeyle; üniversite ya da yüksek okul okuyan ve bu
dönemlerinde maddi desteğe ihtiyaç duyan başarılı öğrencilere sağlanmaktadır ve
karşılıksızdır. Yurtiçi lisans eğitim bursları hakkındaki detayları ‘Çalışma
Sistemi’ bölümünde ya da ‘Eğitim Hizmetleri ve Burs Yönetmeliği’ isimli
dokümanda bulabilirsiniz.
Yüksek Lisans ve Doktora Bursları: Vakıf, üniversite ve yüksek okullarda
devam zorunluluğu olan ve öğretim programı eğitim kurumları tarafından izlenen
öğretim dallarında okuyan öğrenciler için karşılıksız burs sağlar. Yurtiçi
yüksek lisans eğitim bursları hakkındaki detayları ‘Çalışma Sistemi’ bölümünde
ya da ‘Eğitim Hizmetleri ve Burs Yönetmeliği’ isimli dokümanda bulabilirsiniz.
Adaylık Koşulları:
a) Öğretim Kurumlarının sınav yönetmeliklerine göre başarılı olmak,
b) Malvarlığı ve gelir durumuna göre maddi desteğe ihtiyacı olmak,
c) Kazanç getiren herhangi bir işte çalışmamak ve başka yerden ücret, burs
ve kredi almamak,
d) Karakter açısından
sağlam ve güvenilir olmak.
Yüksek Öğrenim Bursları için Başvuru Koşulları Yüksek Lisans ve Doktora
Bursları için Başvuru Koşulları
Yüksek Öğretim Kurumlarının ara sınıf öğrencileri, eğitim kurumlarından
alacakları yüksek öğretim durumu belgelerini ve dilekçelerini, birinci sınıf
öğrencileri ise mezun oldukları lise veya lise dengi okul müdürlüklerinden
alacakları orta öğrenim durumu belgelerini ve dilekçelerini, kurumlarına
gönderilen örneklere uygun olarak hazırlanmış şekilde Vakfa verirler.
Yurtiçi yüksek lisans ve doktora eğitimi
için başvuracak adayların, vakfa vermeleri gereken belgeler şunlardır:
a) Dilekçe: Uzmanlık dalı ve araştırma programı hakkında yazılı bilgi
verilecektir.
b) Yüksek Lisans Bursu
Adayları İçin:
Lisans (MML)
öğrenimini bitirme derecesini veya yüksek lisans öğrenimine kabul ve kayıt
olduğunu gösterir Dekanlık yazısı
Doktora Adayları İçin:
MML ve MMLS öğrenimlerini bitirme derecelerini ve doktora öğrenimine kabul
ve kayıt olduğunu gösterir dekanlık yazısı.
c) Tez yürütücüsü profesör tarafından hazırlanmış tavsiye mektubu ve adayın
ilmi araştırma programı.
d) Nüfus cüzdanı
sureti, ikametgah, adli sicil belgesi ve başarı
durumunu gösteren belge.
e) Taahhütname ve
kefaletname.
f) Adayın başarı
durumu ve karakteri hakkında iki profesöründen alacağı tavsiye yazısı.
Yurtdışı Bursları
Yurtdışı Bursları, yalnızca yüksek lisans için ve lisans eğitimini Yümlü
Vakfı’nın bursu ile tamamlamış olan bireylere sağlanmaktadır. Bu ön koşulları
karşılayan bursiyerler, üniversite ya da yüksek okulunu üstün başarı ile
tamamlamış ve lisan biliyor olmaları durumunda başvurabilmekte ve Vakıf
tarafından en uygun görülen adaylar arasından seçilmektedirler. Vakıf
tarafından sağlanan burslar içinde yurtdışı bursları karşılıklıdır. Yurtdışı
bursları için başvuru koşulları hakkındaki detayları ‘Çalışma Sistemi’
bölümünde ya da ‘Eğitim Hizmetleri ve Burs Yönetmeliği’ isimli dokümanda
bulabilirsiniz.
Adaylık Koşulları:
a) Üniversite veya Yüksek Okulu ‘Yümlü Vakfı’ öğretim bursu ile tamamlamış
olmak.
b) 30 Yaşından büyük
olmamak.
c) Üniversite veya
yüksek okullardan en az iyi veya eşdeğerde diploma ile mezun olmak. (10 üzerinden en az 7,5. 20 üzerinden en az 15. 4 üzerinden en az 3′lük
genel not ortalamasına sahip olmak).
d) Yurtdışında ailesinin imkanlarıyla öğrenim yapamayacak durumda olmak.
e) Gidilecek ülkenin dilini, öğrenim
görebilecek düzeyde bilmek. (İngilizce, dil
bilgisinin yeterli olması için, adayların TOEFL sınavından en az 550 puan
almaları gerekir). İngilizce öğrenim yapacakların mesleki bilgilerinin
yeterliliği, İşletme Yönetimi dalında (GMAT): mühendislik ve sosyal bilimler
dallarında ise (GRE) testleriyle ölçülür. Bu test sonuçlarına göre; adayın
sınava katılmış olanlar içinde ilk %50′ye girebilmesi gerekir. Diğer dillerde
öğrenim görecek olanlar, gidecekleri ülkelerdeki dil öğrenimine gerek kalmadan
yüksek lisans yapabileceklerini, gidecekleri memleketin dilini konuşan
ülkelerin Kültür Ataşeliklerinden veya varsa Kültür Merkezlerinden alacakları
belgelerle kanıtlarlar.)
Başvuru: Yurtdışı bursları için başvuracak adayların kendilerinin
hazırlamaları ve Vakfa göndermeleri gereken belgeler aşağıdaki gibi
listelenmiştir:
a) Müracaat formu.
b) Diplomanın tasdikli
örneği.
c) Yüksek öğrenim
süresince alınan dersleri, notları ve başarı ortalamasını gösteren tasdikli
belge.
d) Nüfus kağıdının
tasdikli örneği ve adli sicil belgesi.
e) İki adet vesikalık fotoğraf.
f) Sağlık Raporu.
g) İki öğretim üyesinin referans
mektupları.
h) Bu öğrenimi ailenin
geliri ve imkanlarıyla yapamayacaklarını gösterir belgeler.
Afetlere Özel Burslar
Vakıf, yıllık kontenjanından bağımsız olarak; olası bir afette geçimini sağlayan
velisini kaybeden öğrencilere, ya da çalışamayacak duruma gelen ailelerin
yüksek öğrenim kademesindeki çocuklarına, yapılacak müracaatlar
değerlendirilerek karşılıksız burs sağlar.
Engelli Bursları
Vakıf, çeşitli
nedenlerle sakat kalan kişilerin topluma
kazandırılması ve hayatlarını onurlu bir şekilde devam ettirebilmeleri için bir
eğitimden geçmeleri gerektiğine inanarak, her yıl başarılı ve yetenekli
engellilere her eğitim kademesi için, yüksek öğrenim kademesine karşılıksız
burs verir. Her yıl bursiyer sayısının %10′una kadar öğrenci için ayrılan bu
burslarda bursiyerlerin seçimi, Kurucular Kurulu ile Sakatları Koruma ve
Sakatlar Derneğinin göstereceği adaylar arasından yapılmaktadır.
Özel Burslar
Her yıl Vakıf tarafından tespit edilecek
burs sayısının %10′unu geçmemek ve Kurucular
Kurulunun üyelerinin teklifi üzerine her eğitim kademesi için bu yönetmelikte
öngörülen koşullar aranmaksızın özel burslar verilebilir. Bu bursların
koşulları, Mütevelli Heyet tarafından tespit edilmektedir.
Üçüncü Şahıs Bursları
Vakıf, ‘Eğitim
Hizmetleri ve Burs Yönetmeliği’ içerisinde belirtilen konular ile burs
miktarlarına uymak kaydıyla ve belirli sayıda tutulmak koşuluyla adlarına burs
vermek isteyen özel ve tüzel kişilerin isteklerini yerine getirmektedir.
ÖNDER
İmam hatip lisesi öğrencileri müracaat edebiliyor.
Başvuru: www.onder.org.tr’de.
ESKİŞEHİR SANAYİ ODASI
Eskişehir Sanayi Odası: Mühendislik, ekonomi, maliye, işletme ve iş idaresi
bölümlerinde okuyan, birinci ve ikinci sınıf üniversite öğrencilerine
veriliyor. Telefon: 222 236 03 60
TÜRKİYE DİYANET VAKFI
Diyanet İşleri Başkanlığı ile Türkiye Diyanet Vakfı’nda çalışanların yüksek
öğretim kurumlarında okuyan çocuklarına burs veriyor. Telefon: 312 – 417 12 35
İSTANBUL TİCARET BORSASI VAKFI
Marmara veya İstanbul Üniversitesi ekonomi bölümünde okuyan öğrencilere
karşılıksız burs veriyor.
TÜRK DİL KURUMU
LYS’de ilk 2000′e giren öğrencilere aylık 400 TL burs veriyor.
KIZILAY GENÇLİK MÜDÜRLÜĞÜ
0312 430 23 00
Dernekçe verilmekte olan karşılıksız burs yardımları, sosyal himayeye
muhtaç, kendi imkânları ile tahsil hayatlarını devam ettiremeyen öğrencilere
verilmekte olup öğrencinin başarılı olması ve sınıfta kalmaması gerekmektedir.
Burs almaya hak kazanan öğrenciler sınıflarını geçtikleri ve herhangi bir
şekilde öğrenimlerine ara vermedikleri takdirde bursları tahsil hayatları
boyunca devam etmektedir.
SAĞLIK EĞİTİM VAKFI
0212 512 18 78
Başvuru Ağustos-Eylül
aylarında yapılıyor. Ağırlıklı olarak tıp fakültelerindeki öğrenciler tercih
ediliyor ve 3′üncü sınıftan sonraki öğrencilere veriliyor. Burs alacaklar not
ortalamalarına göre seçiliyor.
SEMA YAZAR GENÇLİK VAKFI
www.semayazar.org.tr /
0312 440 16 16
Başarılı ve sosyoekonomik durumu burs
almasını gerektiren üniversite öğrencilerine burs veriyor. Bursun devamı her
yıl başarılı olma koşuluna bağlı. Müracaatlar ekim ayı başında sona eriyor.
Başvurular vakıftan alınacak formla
yapılabiliyor.
TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI
www.tog.org.tr / 0216 321 89 88
Toplum Gönüllüleri Vakfı 2005-2006 öğrenim yılından başlayarak TC vatandaşı
olan öğretmen çocuklarına (devlet ilköğretim, lise ve dengi okullarında görevli
veya bu okullardan birinden emekli bir anne ve/veya babanın çocuğu olan) burs
sağlamaktadır.
YAŞAR EĞİTİM KÜLTÜR VAKFI
www.yasar.com.tr/vakif / 0232 482 22 00
Üniversitelerde, yüksek ve ortaöğretim kurumlarında okuyan yetenekli,
çalışkan, başarılı ancak maddi olanakları kısıtlı öğrencilere, vakfın Öğrenci
Burs Yönetmeliği çerçevesinde tamamen karşılıksız burs verilmektedir.
Başvurular eylül – ekim aylarında yapılır.
Aliye Şevket Pozcu Eğitim Öğrt Vakfı Paşa Limanı cad. 64/1 Kuzguncuk
Üsküdar Tel: 2164922031
Bizim Anadolu Eğitim
ve KültürVakfı Bulgurlu Mescit Sok. No:7/1 Üsküdar Tel:2163489653
İSTANBUL TİCARET ODASI
BURSLARI
a) Yükseköğrenim (lisans) bursları:
Oda’nın çalışma alanı içinde (İstanbul) bulunan devlet üniversitelerinin
İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler, Endüstri ve İşletme Mühendisliği,
Siyasal Bilimler Fakülteleri ile dört yıllık Bankacılık ve
Sigortacılık Yüksek Okulu’nda öğrenim gören yükseköğrenim (lisans) öğrencileri
ile ÖSYM tarafından %100 burslu ve %100 şehit burslusu vakıf üniversitelerinin
İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler, Endüstri ve İşletme Mühendisliği,
Siyasal Bilimler Fakülteleri ile dört yıllık Bankacılık ve Sigortacılık Yüksek
Okulu’na yerleştirilen yükseköğrenim (lisans) öğrencilerine verilir.
Ara sınıflardan başvuru yapan öğrencilerde;
¨ Öğrencinin not ortalamasının 4 üzerinden en az 2,25 veya 100 üzerinden en az 60 olması ve bir üstyıla geçiş hakkını kazanmış
olması gerekmektedir.
Lisans Başvuru Formu
b) Yüksek lisans
(master) bursları :
Oda’nın çalışma alanı
içinde (İstanbul) bulunan devlet üniversitelerinin İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler, Endüstri ve İşletme Mühendisliği, Siyasal Bilimler
Fakülteleri ile dört yıllık Bankacılık ve Sigortacılık Yüksek Okulu’nda öğrenim
gören yüksek lisans (master) öğrencilerine verilir.
Yüksek lisans (master) burslarında; öğrencinin lisans bitirme genel not
ortalamasının 4 üzerinden en az 3 veya 100 üzerinden en az 75 olması
gerekmektedir.
İkinci Öğretim
başvuruları kabul edilmemektedir.
İlk başvuruda; öğrencilerin not ortalamaları esas alınmakla beraber, burs
almaya hak kazanan öğrencinin bursunun, öğrenimi süresince devam etmesi için
yıl sonu transkriptlerinde başarısız dersinin bulunmaması gerekmektedir.
Burs almaya hak kazanan öğrencinin, başka bir kurumdan karşılıksız burs
almaması gerekmektedir. Daha önceden aldığı bir bursun bulunması halinde,
öğrencinin seçimi doğrultusunda işlem yapılacaktır.
ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI
BURSU
Çorlu TSO Bursu İçin Aranan Şartlar:
*Anne ve/veya Babanın vefat etmiş olması (öncelik) ,
*4 yıllık üniversiteye girmeye hak
kazanmış olmak/öğrencisi olmak,
*Bir önceki döneme ait derslerden geçmiş olmak,
*Başka bir kurumdan burs almıyor olmak,
*Ailenin, Çorlu veya Çorlu’nun köylerinde ikamet ediyor olması.
Yukarıdaki şartlara uymayanların
başvuruları kabul edilmeyecektir.
İstenen Evraklar:
*Çorlu TSO’dan Temin
edilecek Başvuru Formu,
*Vukatlı Nüfus Örneği,
*1 Adet Fotoğraf,
*Banka Hesap Numarası,
*Öğrenci Kimlik
Belgesi,
*Ailede çalışanlara
ait Gelir Durumunu Gösterir Belge,
*Transkript (Bir önceki yıla ait borçlu dersin olmaması).
MEHMET ZORLU VAKIF BURSU
Mehmet Zorlu Vakfı, temel faaliyet alanı olan, eğitime destek çerçevesinde
her eğitim döneminde yüzlerce öğrenciye burs vermektedir. Başarı ve ihtiyaç
kriteri gözetilerek seçilen bursiyerler, Ekim-Haziran ayları arasında toplam 9
ay süreyle burs almaktadır.
Burs Verilen Üniversiteler
Akdeniz Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Anadolu Üniversitesi
Ankara Üniversitesi
Boğaziçi Üniversitesi
Celal Bayar Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi
Dicle Üniversitesi
Dokuz Eylül Üniversitesi
Ege Üniversitesi
Fırat Üniversitesi
Gazi Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi
İnönü Üniversitesi
İstanbul Üniversitesi
İstanbul
Teknik Üniversitesi
Karadeniz Teknik
Üniversitesi
Marmara Üniversitesi
Mimarsinan Üniversitesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Pamukkale Üniversitesi
Trakya Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
Not:
Üniversite burs başvuruları ilgili
üniversitelerin burs ofislerinden yapılmaktadır.
TUBİTAK BURSU
Türkiye’de Doğa Bilimleri, Mühendislik ve Teknoloji, Tıbbi Bilimler,
Tarımsal Bilimler, Sosyal Bilimler ve Beşeri Bilimlerde(*) tezli yüksek lisans
yapmakta olan öğrencilere karşılıksız burs verilecektir. Bursiyerler, koşulları
sağlayan başvurular arasından, adayların lisans ağırlıklı genel not
ortalamaları ve Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)
puanları esas alınmak suretiyle, gerektiğinde üniversitelere ve alanlara göre
dağılım da gözetilerek, TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı
(BİDEB) Değerlendirme ve Destekleme Kurulu’nca belirlenecektir.
Programa üniversitelerimizde, kamuda ya
da özel sektörde çalışanlar da dâhil koşulları
sağlayan tüm tezli yüksek lisans öğrencileri başvuru yapabilirler.
BAŞVURU YÖNTEMİ VE BURSİYER
ADAYLARININ SEÇİMİ
Adaylar, http://www.tubitak.gov.tr/bideb adresinden başvuru dönemi içinde
erişebilecekleri sayfada son başvuru tarihinde mesai saati bitimi olan 18:00’a
kadar (Saat 18:00’da sistem otomatik olarak kapanır) istenen bilgileri eksiksiz
olarak girip onayladıktan sonra başvuru formunun PDF çıktısını alarak
imzalayacaklar ve istenildiğinde BİDEB’e ulaştırmak üzere saklayacaklardır.
Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu
olacaklardır.
Adayların internet
üzerinden beyan ettikleri bilgiler esas alınarak belirlenecek değerlendirme
puanlarının hesaplanmasında:
• Mezun olduğu üniversitenin eğitim öğretimde kullanmış olduğu not sistemi esas olmak üzere yüzlük sistemdeki ağırlıklı
genel not ortalaması aynen kullanılır, 4′lük sistemdeki ağırlıklı genel not
ortalaması ise Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “4’lük Sistemdeki
Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları” tablosu esas alınmak suretiyle yüzlük
sisteme dönüştürülür. Üniversitelerin kendi dönüşüm tablolarına göre 100’lük
sisteme dönüştürdükleri notlar esas alınmaz.
• Başvurduğu programın puan türünde alınan ALES puanları aynen
bırakılacaktır.
• Yukarıda belirtildiği şekilde yüzlük sistemde ifade edilen Lisans not
ortalamalarının %50’sinin ve ALES puanlarının %50’sinin toplamı alınır.
Yukarıda belirtilen hesaplama yöntemiyle belirlenen değerlendirme puanına
göre yapılacak sıralama sonucunda, program bütçesi çerçevesinde
desteklenebilecek bursiyer sayısı dikkate alınarak BİDEB Değerlendirme ve
Destekleme Kurulu tarafından belirlenecek destekleme puanı ve üstünde puan
alanlar “bursiyer adayı” olacaklardır.
BİDEB Değerlendirme ve Destekleme Kurulu, gerektiğinde üniversitelere
ve/veya alanlara göre dağılımı esas alarak farklı destekleme puanları
belirleyebileceği gibi, bazı alanlara-bölümlere-bilim dallarına hiç destek
verilmemesini de kararlaştırabilir.
Bursiyer adayı olarak belirlenenlerden ilanda istenilen belgeleri
belirtilen süre içerisinde gönderenlerin belgeleri incelenir. İnceleme
sonucunda yanıltıcı ve gerçeğe aykırı bilgi verenler ile belgelerini hiç
göndermeyenlerin bursiyer adaylıkları iptal edilir.
Belgelerin incelenmesinden sonra, bursiyer adaylarının listesi ve aşağıda
sayılan belgelerin ulaştırılacağı tarih aralığı, başvuru döneminin bitiminden
itibaren 5 hafta içinde http://www.tubitak.gov.tr/bideb adresinde ilan
edilecektir. Bursiyer adayı olma hakkını kazananlara ve kazanamayanlara ayrıca
bildirim yapılmayacaktır.
BURSİYER ADAYLARINDAN
İSTENECEK BELGELER
Aşağıda sayılan belgelerin aynı sıraya göre düzenlenip gönderilmesi
gerekmektedir.
1. Adayın internet
üzerinden yaptığı başvuru sonucunda PDF çıktısını alıp imzaladığı
başvuru formu,
2. Adayın tezli yüksek
lisans programındaki durumunu (lisan/bilimsel hazırlık, ders alma, tez yazımı
vb) gösteren ve yüksek lisansa kabul tarihini gün-ay-yıl olarak belirten
öğrenci işleri biriminden alınmış yeni tarihli öğrenci
belgesinin aslı,
3. Aday;
a. Halen bilimsel hazırlıkta ya da
yüksek lisans öğreniminin herhangi bir aşamasında ise, 2012-2013 güz
yarıyılında almakta olduğu ve varsa daha önce aldığı dersleri ve kredilerini
gösteren yeni tarihli transkriptin aslı (devam eden dersler
transkriptte yer almıyorsa, yeni tarihli ayrı bir belgede gösterilmelidir.),
b. Lisan hazırlık sınıfında öğrenim
görmekte ise ya da lisan öğrenimi için süre almış ise, öğrenci işleri
biriminden alınmış yeni tarihli durumunu
belirten belgenin aslı,
c. Yüksek lisansa
kabul edildikten sonra lisan hazırlık okuyup da bitirmiş ise, öğrenci işleri
biriminden ya da hazırlık okulundan alınmış başlama ve bitirme tarihlerini
gösteren belgenin aslı,
4. Adayın lisans
öğrenimi sırasında almış olduğu tüm dersleri, bu
derslerin notlarını, ağırlıklı genel not ortalamasını ve mezuniyet tarihini
gösteren transkriptin aslı veya onaylı sureti,
5. Adayın lisans geçici mezuniyet belgesinin ya da diplomasının üniversite
veya noter tarafından onaylanmış sureti,
6. Adayın 2009 sonbahar döneminde ya da
sonrasında girdiği ALES sonuç belgesinin renkli fotokopisi veya bilgisayar
çıktısı,
7. Adayın kayıtlı
olduğu yüksek lisans programının gerektirdiği ALES puan türünü belirten enstitü
tarafından hazırlanmış belge,
8. Adayın özgeçmişi ve varsa yayın
listesi (Türkçe, imzalı, en çok iki sayfa),
BURSİYERLERİN BELİRLENMESİ
İstenen belgeleri eksiksiz ve usulüne uygun olarak süresi içinde ulaştıran
adayların, internet üzerinden yaptıkları başvurularındaki beyanları ile
belgeleri karşılaştırılır. İnceleme sonucunda yanıltıcı ve gerçeğe aykırı bilgi
verenler ile belgelerini süresinde göndermeyenlerin bursiyer adaylıkları iptal
edilir.
Belgeleri beyanlarına uygun bulunanlar bursiyer olarak ilan edilirler.
Burs
verilenlerin listesi ve bunlardan istenen diğer belgelerin ulaştırılacağı
tarih, yukarıdaki belgelerin ulaştırılacağı tarihten itibaren 5 hafta içinde
http://www.tubitak.gov.tr/bideb adresinde ilan edilecektir.
Ayrıca burs verilenler, izlenmesi gereken aşamalar ve istenen belgelere
ilişkin bilgileri içeren Bildirim Yazısı’na e-BİDEB üzerinden
ulaşabileceklerdir. Burs verilenler, örneğine başvuru sırasında yine e-BİDEB
üzerinden ulaşılabilecek olan, Yüklenme Senedi ve Müşterek Borçlu ve Müteselsil
Kefalet Senedini ve Bildirim Yazısı’nda sayılan diğer belgeleri BİDEB’e
belirlenen sürede ulaştıracaklardır.
Bu belgelerin belirlenen sürede usulüne uygun olarak ulaştırılmaması
halinde burs tahsisi geçersiz olacaktır.
BURSİYERLİK SÜRESİ VE BURS
MİKTARI
Akademik programda, bursiyerin yüksek lisans derslerine başladığı yarıyıl
esas alınarak öğrenciliğinin ikinci yılının sonuna kadar devam ettirilir.
Bursiyer bilimsel hazırlık okumuşsa öğrenim süresinin ilk üç yılında en fazla 2
yıl süreyle burs alabilir.
Derslerine güz yarıyılında başlayanların bursları ikinci yılın Ağustos ayı
sonunda, bahar yarıyılında başlayanların bursları ikinci yılın Ocak ayı sonunda
kesilir. Öğrenimlerini bursiyerlik süreleri dolmadan bitirenlerin
bursiyerlikleri, enstitüsünün öğrenci işleri birimince düzenlenmiş mezuniyet
belgelerinde yazılı tarih dikkate alınarak, ay sonu itibariyle sona erer.
Lisan hazırlık sınıfında burs ödenmez.
Aylık burs miktarı, yurt içi yüksek lisans bursundan başka burs, kredi,
ücret, maaş, ticari kazanç vb. düzenli geliri olmayanlar için
1.500 TL/ay, olanlar için 400 TL/ay’dır. Bursiyer, gelirinin sona ermesi
durumunda tam burslu statüye, başka gelir elde etmeye başlaması halinde de
kısmi burslu statüye geçirilir.
TEKFEN VAKFI BURSU
Burslar, başarı oranı yüksek öğrencilere Yönetim Kurulunca yapılacak
değerlendirmeye göre verilir. Burstan istifade edebilmek için öğrencinin
okuldan, herhangi bir özel kurum ya da kuruluştan başkaca burs almamış olması
şarttır.
Burs talebinde bulunan adayın, burstan yararlanabilmesi için Tekfen Vakfı
Öğrenim Bursu Uygulama Kriterlerinde öngörülen şartlara uyması, Yönetim
Kurulunca bursiyerliğinin kabulü gerekir.
Yönetim Kurulu’nun uygun gördüğü sürece bursiyerlerin burs alabilmeleri
için öğrenime ara vermemiş olmaları ve öğrenimlerinin
aksaksız devam etmesi şarttır.
Bursiyerlerin bursunun devamı için, bursiyerin sınıfını hiçbir dersten
kalmadan geçmesi ve eğitimini normal sürede bitirmesi şarttır.
Bursun devamı konusu Yönetim Kurulunun kararına bağlıdır. Bursiyerler bunu
her sene sonu okuduğu okul idaresinden alacağı öğrenim belgesi ile tevsik etmek
ve yeni dönem için kaydını yenilemek zorundadır.
Tekfen Vakfı’nın desteği ile tabii afetler sonrası verilecek burslarla
ilgili şartları Vakıf Yönetim Kurulu belirler.
Burs verilecek öğrencinin dürüst, sorumluluk hissi yüksek, sağlam
karakterli, tutum ve davranışlarında ölçülü ve milli duyguları ve vatandaşlık
hissi kuvvetli olması aranılan temel niteliklerdir. Bu niteliklere uyan
öğrenciler Yönetim Kurulu’nca saptanan kıstaslara göre değerlendirilir.
Orta ve Yükseköğrenim bursları için bu
okullara giriş sınavında alınan puanları, öğrencinin bir önceki okuldaki veya
daha önceki sınıflardaki başarı durumları, ailevi ve kişisel durumlarıyla mali
desteğe olan ihtiyacı göz önünde bulundurulur.
Burs için seçilen öğrencilerle ayrıca mülakat yapılır, gerekli görüldüğü
takdirde sınava tabi tutulur.
Burs için başvurma zamanı genelde Eylül – Ekim ayları arasında yapılır.
Ortaöğretime geçiş Sistemi Seviye
Belirleme Sınav Sonucu sonuçları ile Üniversite giriş
sınav sonuçlarının ve okulların açılış tarihlerine göre bu süre değişebilir.
Burs alma şartlarına uyumlu olduğu halde, kontenjan yetersizliğinden ilk
yıl burs alamayanlar ertesi yıl yeniden başvurabilir. Bunların durumu devam
ettikleri okuldaki sınıf geçme notu genel esasları dahilinde değerlendirilir.
BİLDİRİMİN TETKİKİ
Yönetim Kurulu, gerek gördüğü hallerde bursiyer tarafından verilen
bildirimi ve diğer bilgileri tetkik edebilir veya ettirebilir. Gerekli hallerde
öğrenim kurumundan da bilgi isteyebilir. Yapılan inceleme sonunda verilen
bilgilerin yanlış olduğu saptanırsa verilmekte olan burs kesilir ve ödenmiş
olan bursların tutarı, herhangi bir ilama lüzum kalmaksızın ve velisinin
gelirlerinden defaten tahsil edilir.
BURSİYERLERİN TESBİTİ VE ÖDEME
Yönetim Kuruluna yapılan başvurular değerlendirildikten sonra hak kazanan
öğrenciler Yönetim Kurulu kararıyla tespit edilir.
Yönetim Kurulunca belirlenen Tekfen
Vakfı Öğrenim Bursu Sözleşmesi öğrenci ve velisi
tarafından imzalanır.
Ödemeler:
Ödemeler Tekfen
Vakfı’nın belirlediği ödeme planına uygun olarak, bir öğretim yılı içinde
bursiyerin veya velisinin adına açılan bir banka hesabına Tekfen Vakfı
tarafından yatırılır.
BURSUN KESİLMESİ
Sınıfta kalanların,
Devam etmekte
oldukları öğretim kurumundan bir üst sınıfa geçtiklerini gösterir belgeyi kayıt
yenileme süresi içinde Yönetim Kuruluna getirmeyenlerin,
Okulu bırakan ya da okulla ilişiği
kesilenlerin veya Yönetim Kurulunun iznini almadan öğrenim dalını veya okulunu değiştirenlerin,
Tekfen Vakfı’ndan burs aldığı sürece bir başka özel kurum ya da kuruluştan
burs, öğrenim kredisi alanların, Öğrenciye yakışmayacak tutum ve davranış
içinde veya ülkemiz bütünlüğüne ve milli menfaatlerimize aykırı faaliyette bulundukları yargı ve ilgili öğretim kurumu yetkili organlarının kararı veya
güvenilir belge ve şahitlerin tevsik ve beyanları ile sabit olanların, Öğrenim
gördüğü okuldan ilişiğinin kesilmesini gerektirecek bir suçtan mahkum
olanların, öğretim kurumları yönetimince “sürekli çıkarma” cezası verilenlerin,
Her ne sebeple olursa olsun Yönetim
Kurulu’na yanlış beyanda bulunanların burslarının kesilmesine, bursun kesilmesi
sonrası yapılacak işlemlere Yönetim Kurulu karar verir. Yukarıdakiler dışında
bursun kesilmesini gerektirecek diğer sebep ve
faktörlerde, Yönetim Kurulunca değerlendirilerek karar verilir.
Genelde istisnai haller dahil bursun kesilmesine ve devamına Yönetim Kurulu
karar verir. Yönetim Kurulu kararları kesindir ve itiraz hüküm ifade etmez.
Yönetim Kurulunca haksız olarak alındığı
ve kesilmesine karar verilen bursların tamamı kanuni faizi ile birlikte Tekfen Vakfı’na geri ödenir.
BURSİYERİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ –
BURSUN BİTİMİ – BAĞIŞLAMA
Bursiyer tahsilini bitirdiğinde durumu en geç bir ay içinde Yönetim
Kurulu’na bildirmeye mecburdur.
Bursiyer tahsilini ikmal ettiğini Tekfen Vakfı’na bildirmediği takdirde Tekfen Vakfı’ndan aldığı tüm bursları kanuni faizi ile
def’aten ödemeyi kabul etmek zorundadır.
CAFER SADIK ABALIOĞLU BURSU
Bu vakıf her yıl üniversite öğrencilerine burs vermektedir. Burs
başvurusunu yapabilmek için herhangi bir yerden burs almıyor olmak, bursu
yardımına ihtiyacınızın olması, alttan dersinizin olmaması (transkrip
istiyorlar) gerekmektedir. Cafer Sadık Eğitim Vakfı sadece belirlemiş olduğu
üniversitelerde okuyan öğrencilere burs hizmeti sağlamaktadır.
İşte burs başvurusu yapabilecek üniversitelerin isimleri:
İstanbul Üni.
Hacettepe Üni.
ODTÜ
İTÜ
Boğaziçi Üni.
Ege Üni.
Ankara Üni.
Yıldız Teknik Üni.
Marmara Üni.
9 Eylül Üni.
Katü
Pamukkale Üniversitesi
Detaylı bilgi için:
Adres: Çamlık Cad. Apt
no:9, 2. ve 3. kat Denizli, Kınıklı
Telefon: 0 258 213 43 00
IC
İBRAHİÇ ÇEÇEN VAKFI BURSU
Her yıl olduğu gibi IC İBRAHİM ÇEÇEN VAKFI başarılı ve maddi desteğe
ihtiyacı olan üniversite öğrencilerine 2015-2016 öğretim yılında da karşılıksız
burs verecektir.
BURS başvuruları 30 Eylül 2015 tarihine kadar kabul edilecek olup burs
başvuru formu ve istenilen belgeler www.icvakfi.org sitesinden temin
edilebilir. Başvurular sadece posta yoluyla veya elden Vakıf adresine
yapılacaktır.
Burslar, eğitim süresi içinde Ekim ayından itibaren 9 ay boyunca verilir.
Burs miktarı aylık 240 TL’dir.
Burs almak için başvuran öğrencilerin aşağıda belirtilen koşulları taşıması
gerekmektedir:
Tüm üniversitelerin tıp, mühendislik, hukuk, işletme, kamu yönetimi,
uluslar arası ilişkiler bölümlerinden birinde öğrenim görüp imkanları kısıtlı
olmak,
Ağrı İbrahim Çeçen
Üniversitesi’nde yüksek öğrenim görüyor olmak,
Adli veya disiplin suçu işlememiş olmak,
Başarılı öğrenci olmak,
Kazanç getiren sürekli bir işte çalışmıyor olmak,
Kredi Yurtlar Kurumu dışında başka yerden burs almıyor olmak.
Başvurular İçin Gerekli Belgeler
a-Dilekçe (İbrahim Çeçen Vakfı Başkanlığına Hitaben) b- Burs Başvuru Formu
(PDF olarak aşağıda sunulmuştur)
c- Nüfus Cüzdanı Örneği( 2 adet )d- Nüfus kayıt Örneği (Vukuatlı )
e- 3 (üç) adet
fotoğraf
f- Adli sicil belgesi
g- Öğrenci belgesi
h- İkametgah kağıdı ( 2 adet )
ı- Ders durumunu gösteren belge
(transkript: 1. Sınıf öğrencileri hariç)
i- Ailenin gelir durumu beyanı
Başvuruda bulunan öğrencilerin durumu, Vakıf Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek Ekim ayında kendilerine duyurulacaktır.
Burslar öğrenim yılı boyunca verilecek olup, mezuniyetini uzatanların bursu
kesilir.
İbrahim Çeçen Vakfı
Burs programının amacı, başarılı öğrenciler arasından seçilecek olanlara,
karşılıksız burs vererek, onların eğitim ve öğrenimlerini başarı ile tamamlamalarına ve ülkeye yararlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır.
2004 yılında kurulan Vakıf bugüne kadar 8000’i aşkın gence burs vermiş olup
geçen yıl da 430 öğrenciye burs vermiştir.
Ayrıntılı bilgiye http://www.e-burs.net/136-ic-ibrahim-cecen-vakfi-burs-basvurulari-basladi.html bu linkten ulaşabilirsiniz.
ELGİNKAN VAKFI
Vakfımızın burs adaylık ve başvuru şartları.
Maddî İmkânları Yetersiz Olmak
Vakıf bursuna aday olabilmek için öğrencinin maddî imkânlarının yetersiz
olduğunu kabul ve beyan etmesi esastır. Bunun için her aday,
ailesinin ve kendisinin mal varlığı ve gelir durumunu tam olarak belgelendirmek
zorundadır.
Bilgilerin eksik ve yanlış olarak verildiği Vakıf tarafından yapılan
araştırma sonucunda kesin olarak tespit edildiği takdirde burs Vakıf tarafından
kesilir ve o tarihe kadar bursluya yapılan ödemelerin Vakıf tarafından geri
ödenmesi talep edilebilir.
Burs almaya başladıktan sonra maddî durumu iyileşen burslu, bursunun
kesilmesini ister.
Başarılı Olmak
Lisans Bursları
Vakıf bursları
lisans kademesinde, hazırlık sınıfı ve birinci sınıfa kayıt yaptıran yeni
öğrencilerle, ara sınıf öğrencilerine verilir.
Hazırlıktan birinci sınıfa geçenler ara sınıfta sayılır. Dağıtımda ara
sınıf farkı gözetilmez; maddî imkândan daha mahrum olan başarılı adaya öncelik
tanınır.
Bursun tahsisi ve sürdürülmesi için gerekli başarı şartları aşağıda
gösterilmiştir:
Ara sınıf öğrencileri için burs, altyıl veya yarıyıl normal eğitim-öğretim
programının derslerinden başarısız dersi olmayan ve eklemeli başarı not
ortalaması 4 üzerinden yapılan değerlendirmede en az 2.50/4.00, 100 üzerinden
yapılan değerlendirmede en az 70 olup bir üst yıl veya yarıyıla geçiş hakkı
kazanan adaya tahsis edilir. Başarı derecesi yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Lisansüstü Bursları
Üniversitelere bağlı
enstitülerde lisansüstü eğitim (tezli yüksek lisans ve doktora) yapan başarılı
ve maddî imkânı kısıtlı olan öğrencilere başvurmaları halinde karşılıksız burs
verilir. Tezli yükseklisans için öğrencinin lisans mezuniyet genel not ortalamasının en az 3.00/4.00 veya 75/100; doktora için de
yükseklisans genel not ortalamasının en az 3.20/4.00 veya 80/100 olması
şarttır.
Başvuruların değerlendirilmesinde akademik özgeçmiş ve lisansüstü eğitim
konusunun ülkemizin kültürel gelişimine ve sanayinin bilimsel ve teknolojik
gelişimine katkısı dikkate alınır.
DİĞER ŞARTLAR VE ÖZELLİKLER
Vakıf burslarına başvuru tarihinde adayların; lisans eğitimi düzeyinde 22;
tezli yüksek lisans düzeyinde 26; doktora düzeyinde 28 yaşından büyük olmamaları
şarttır. Askerlik görevini uzun süreli olarak yapmış erkek adaylara 2 yaş daha
eklenir. Lisansüstü burslarına başvurularda adayların tez danışmanları ya da
diğer öğretim üyelerinden talep ederek alacakları, Vakfa hitaben yazılmış bir
tavsiye mektubu aranır.
BURS TAHSİS SÜRECİ
Burs Komisyonunun
Oluşturulması Yönetim Kurulu her takvim yılının ilk yönetim kurulu
toplantısında, başvuruların kabulü ve değerlendirilmesi ve burs tahsisi
cetveli’nin nihai karar için Yönetim Kurulu’na önerilmesi görevini yapacak bir Burs Komisyonu oluşturarak çalışma şeklini belirler.
Burs Komisyonu, Yönetim Kurulu’nun Vakfı temsilen kendi üyeleri ve/veya
Vakıf Yöneticileri arasından belirleyeceği iki temsilci ile Vakıf Mütevelli
Heyeti’nde temsil edilen üniversitelerin temsilcilerinden oluşur. Söz konusu
Üniversiteler Burs Komisyonu’nda yer alacak temsilcilerini belirleyerek,
isimlerini Vakfa bildirir.
Burs Komisyonu’nda yer alan Üniversiteler ve Yönetim Kurulu’nca uygun
görülecek diğer Devlet Üniversiteleri ile Vakıf arasında bahse konu
Yönetmeliğin uygulanması amacıyla işbirliği tesis edilir. Üniversiteler
kontenjanların lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurulmasını, başvuruların
kabulü ve ön değerlendirmesinin yapılmasını üstlenirler, bunun için kendi
bünyelerinde gerekli sistemi oluştururlar.
Kontenjanların Tesbiti ve Duyurulması Her Üniversite için yıllık kontenjan
miktarı; bursların türleri, miktar ve süreleri Vakıf bütçesinde bu iş için
ayrılan ödeneğe uygun olarak her takvim yılının ilk yönetim kurulu
toplantısında Vakıf Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bu bilgiler
gerekli işlemlerin yapılabilmesini teminen ilgili üniversite temsilcilerine
ivedilikle duyurulur. Kontenjanların lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurumu
Üniversiteler tarafından gerçekleştirilir.
Bursun Süresi
Vakıf Bursları genel ilke olarak Ekim başında başlamak üzere yılda 12 ay süre ile
verilir. Vakıf bütçe imkanlarında olağandışı bir sebeple daralma olmadığı
sürece, bu yönetmelik hükümlerine göre başarısı tespit edilen ve istikrarlı bir
şekilde bunu devam ettiren öğrencinin her sene başvurusunun alınmasına gerek
olmaksızın mezun olana kadar bursunun devam etmesi esastır. Burslar; lisans
öğrencilerine yönelik olarak hazırlık sınıfları için azami bir yıl, lisans
eğitimi için azami dört yıl, lisans üstü öğrenciler için Master programında
azami iki yıl, doktora programında azami dört yıllık süre için verilir.
Başvuru
Vakıf bursu için
başvurular, Üniversitelere gönderilen örneği ekli Öğrenci Başvuru Belgesi ile
yapılır.
Bu yönetmeliğin İkinci Bölüm’ünde sıralanan adaylık şartlarını taşıyan
istekli her öğrenci, Üniversitesinden temin edeceği Öğrenci Başvuru Belgesini
doldurur ve gerekli diğer belgeleri de ekleyerek ara sınıflar için en geç
Temmuz ayının sonuna, hazırlık ve ilk sınıf öğrencileri için en geç Eylül ayının
sonuna kadar Üniversitesinin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na veya
Üniversitenin bu konuda görevlendireceği birime teslim eder. Gerekli adaylık
şartlarını taşımayan öğrencinin başvurusu Üniversite Burs Komisyonu veya ilgili
birim tarafından işleme konmaz.
Yapılacak başvurularda, Öğrenci Başvuru Belgesi’nin ekinde bulunması
gereken belgeler şunlardır:
•Nüfus Cüzdanı Örneği,
•Savcılıktan iyi hal
kağıdı,
•Lisans öğrenimine
yeni başlayan bursiyer adayları için başarı belgesi olarak adayın ÖSYM Sonuç
Belgesi fotokopisi ile gerekirse Üniversiteye
girişteki başarı sırasını gösteren Üniversite Öğrenci İşleri Daire
Başkanlıklarından alınacak belge;
•Lisans öğrenimi ara sınıfındaki bursiyer adayları için başarı belgesi
olarak adayın tamamladığı son ders yılı veya yarı yıl
itibariyle derslerinden aldığı notları, bütün derslerin genel not ortalamasını;
•Lisansüstü öğrenimine yeni kaydolan
adaylar için başarı belgesi olarak adayın lisans öğrenimi süresince almış
olduğu dersleri, bu derslerden aldığı notları ve ağırlıklı genel not ortalamasını gösteren not belgesinin aslı veya Üniversitece
onaylı fotokopisi ve tezli yükseklisans veya doktora öğrenimine kabul
edildiğini gösterir Üniversite belgesi ve ilgili öğretim üyelerinden alınmış
tavsiye mektubu.
•Lisansüstü öğreniminin ileri yıllarındaki adaylar için başarı belgesi olarak lisansüstü
öğrenimi süresince almış olduğu dersleri, bu derslerden aldığı notları ve
ağırlıklı genel not ortalamalarını gösteren not belgesinin aslı veya
Üniversitece onaylı fotokopisi; varsa yayın listesi ve yayınlardan birer kopya;
ve ilgili öğretim üyelerinden alınmış tavsiye mektubu.
•Vakıf tarafından istenebilecek diğer
belgeler.
Adayların Seçilmesi Vakıf bursiyerlerinin seçimi iki aşamada
gerçekleştirilir. İlgili her üniversitenin Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na
veya Üniversitenin bu konuda görevlendirdiği birime sunulan öğrenci başvuru
belgeleri Üniversite Burs Komisyonu tarafından değerlendirilir. Üniversite,
kendilerine başvuruda bulunan adayları inceleyerek, üniversitesine ayrılmış
kontenjanın iki katı kadar sayıda adayı seçerek Vakfa bildirir.
Bursların verilmesinde %50 başarı, %50 maddi durum kriteri dikkate alınır.
Burs Komisyonu, adayları bu kriterlere göre sıraya koyar ve bir tutanak
hazırlar. Burs Komisyonu tutanağında burs tahsisi için seçilen adayların
adlarını soyadlarını ve başarı derecelerini sırayla gösteren burs tahsis
cetveli ve her adayın Öğrenci Başvuru Belgesi ve ekleri bulunur. Burs
Komisyonu, tutanağı ve eklerini bir yazı ile 15 Ekim’e kadar Yönetim Kurulu’na
gönderir.
VEHBİ KOÇ BURSU
Maddi gücü yetersiz ama yetenekli gençlere eğitimde fırsat eşitliği
yaratmak. Vakıf bu nedenle, “okumaya hevesli gençler”i 1969 yılından bu yana
verdiği
eğitim burslarıyla desteklemekte ve onların topluma yararlı olmalarına imkan
sağlamaktadır. Vehbi Koç Vakfı 2008 sonu itibarıyla 40 bine yakın öğrenciye
burs vermiştir.
Nitelikler
Meslek lisesi ve üniversite
ağırlıklıdır.
Her Alanda Öncü…
Vakıf bugüne dek kamu ve özel kuruluşlar
arasında üniversite öğrencilerine en yüksek tutarda burs veren kuruluş olmuştur. Vakfın burslarından her yıl 2.000′e yakın
genç yararlanmaktadır. Vehbi Koç Vakfı toplam bursiyer adedi, Meslek Lisesi
Memleket Meselesi Projesi ile, 10.000 olarak hedeflenmektedir.
SABANCI VAKFI
LYS’de Sabancı Vakfı tarafından belirlenen taban puanları sağlayarak yine
Sabancı Vakfı tarafından burs kontenjanı tahsis edilen üniversitelere
yerleştirilen başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan öğrencilere verilir.
Burs başvurusu yapmak isteyen öğrenciler 15 Eylül – 15 Ekim tarihleri
arasında öğrenim gördükleri üniversitelerin Öğrenci İşlerine / Burs Ofisine
başvuru yaparlar. Üniversite tarafından bursiyerlerin değerlendirilmesi
adayların yüksek başarı ve maddi gereksinimi dikkate alınarak yapılır, seçilen
bursiyerlerin isimleri Sabancı Vakfı’na bildirilir.
TÜRK PETROL VAKFI
Muallim Naci Cad. No: 43 Ortaköy Mh. Beşiktaş, İstanbul,
TÜRKİYE MİLLİ KÜLTÜR VAKFI
Feshane Caddesi,Kızıldeğirmen Sokak No:1 Eyüp 34060 İSTANBUL Tel : +90(212)
417 64 78 – 79 – 80 Faks :+90(212)417 61 85 e-posta : tmkv ttmail.com bilgi
tmkv.org.tr
BİRLİK VAKFI
Yeniçeriler Cad. No: 13 Çemberlitaş Fatih / İSTANBUL Telefon :0(212) 516 41
27 0 (212) 516 41 28 Faks :0 (212) 516 41 29 E-Posta :İnfo@birlikvakfi.org.tr
2015 yılında burs veren kuruluşlar
Reviewed by zubizup
on
13:04
Rating:
Hiç yorum yok: